Saturday, August 23, 2014

Parlant amb turistes

Vam començar a repartir exemplars electrònics del 'What's up with Catalonia?" als estrangers davant de l’imant turístic de la Sagrada Família el dijous. És més difícil del que sona.

Primer, has de trobar la força per parlar amb desconeguts. Que de tu només han sentit que segurament els vols pispar la cartera. Vam començar amb la cua de visitants esperant per entrar-hi a l’església. "Hola, parles anglès?" vaig intentar. "Sí," va respondre una parella gran. "Vaig editar un llibre sobre la política catalana," vaig dir, mentre els ensenyava la "targeta What's up". "No ens interessa." Glups.

El segon intent tampoc va tenir èxit. "Política catalana" no era el camí.

A la tercera, vaig intentar-ho amb tres dones joves amb grenyes i anells al nas. Discernia un accent irlandès. "Hola, parleu anglès?" vaig provar. Deien que sí amb el cap. "Regalem un llibre sobre la independència de Catalunya," i li vaig donar una targeta. "Ah, vols dir com Escòcia?" I vam començar a parlar. Per aquí havia d'anar la cosa.

D'allà es va fer cada vegada més fàcil, i més divertit. Em vaig fer més valenta, i en lloc d'intentar esbrinar nacionalitats, vaig parlar amb tothom. Explicava que oferíem un exemplar gratuït del llibre, senyalava les estelades als balcons al voltant, i deia que les catalans només volen fer sentir les seves veus.

"A mi sí que m'interessa," em va dir una dona holandesa, acceptant la targeta. "Vosaltres també éreu part d'Espanya," li vaig dir. La seva amiga va riure.

Una dona danesa més gran em va avisar contra la violència. Li vaig prometre que els catalans tenen la determinació de reprendre el seu país pacíficament, votant.

Una parella em va mirar la targeta i em va explicar sense embuts, "No ens interessa."

Vaig veure una parella alemanya parlant i senyalant la targeta durant varios minuts després de que els la vaig donar.

Un home etíop em va dir que viu a Barcelona però no en sabia molt sobre el procés. "Però haurien de poder votar, no?" em va dir.

Una parella jove amb accent anglès em va dir, "vols dir com els escocesos?" i d'alguna manera feia la impressió que no els semblés bé. Els vaig preguntar d'on eren. Birmingham. "Què us sembla el referèndum escocès?" els vaig preguntar. "Poden fer el que vulguin," va contestar el jove amb cara de pocs amics. Li vaig felicitar la seva democràcia, explicant que aquí a l'estat espanyol, als catalans no els permet votar el seu propi futur.

Més tard, a casa, ja veia que la gent començava a descarregar el llibre. El primer era de Cambridge (no sé si de Massachusetts o Anglaterra), després de Sevilla, Atlanta, GA (EUA), Madrid, i Bélgica.

Demà diumenge, estaré a l'estand de l'ANC de la Sagrada Família a partir de les 11h. Si vols ajudar-me a repartir llibres, vine! El dimecres farem una presentació més complerta i oficial.

Tu també pots distribuir exemplars gratuïts del llibre "What's up with Catalonia?" Passa per l'ANC (Marina, 315) per buscar targetes, imprimeix-ne tu mateix, o comparteix l'enllaç directe. Gràcies!


_______
Com sempre, si us fa mal als ulls les meves faltes en català, i me les voleu corregir, jo vull aprendre. O sempre podeu anar a llegir la versió en anglès :)

No comments:

Post a Comment